© Angela Guyton, 2019

Aaron Cassidy is a US-American composer and conductor. His compositions have been presented in hundreds of performances across 27 countries by groups including ELISION, Ensemble Musikfabrik, EXAUDI, Ensemble SurPlus, ensemble recherche, Talea Ensemble, the Kairos, Diotima, and JACK string quartets at major festivals including Donaueschingen, Ultraschall, Warsaw Autumn, Huddersfield, Darmstadt, Gaudeamus and Tage für Neue Musik Zürich, and has been supported through grants and commissions from the Ernst-von-Siemens-Musikstiftung, Südwestrundfunk, American Music Center, British Council, PRS Foundation, New York Foundation for the Arts, AHRC, Haupstadtkulturfonds Berlin, allerArt Bludenz, RMIT Gallery, and the London Cultural Olympiad 2012. Recordings of his work are available on 10 commercial releases from NEOS, NMC, HCR, and New Focus Records. As a conductor, he has appeared with Ensemble Musikfabrik, ELISION, Ensemble Interface (as IEMA), Schola Heidelberg, International Contemporary Ensemble, and the University of Huddersfield Symphony Orchestra. Cassidy joined the staff of the University of Huddersfield in 2007 and currently serves as Professor of Composition and Director of the Centre for Research in New Music (CeReNeM). Aaron will participate in ICE Week 2022 as faculty-mentor and conductor. Further information can be found on his website: http://aaroncassidy.com/

Aaron Cassidy ist ein US-amerikanischer Komponist und Dirigent. Seine Kompositionen sind vielfach in über 27 Ländern aufgeführt worden, unter anderem von Ensembles wie ELISION, Ensemble Musikfabrik, EXAUDI, Ensemble SurPlus, ensemble recherche, Tealea Ensemble, die Kairos, Diotima und JACK string quartets. Die Werke Cassidys erklangen bei den Festivals Donaueschingen, Ultraschall, Warsaw Autumn, Huddersfield, Darmstadt, Gaudeamus, and Tage für Neue Musik Zürich. Er erhielt Förderung durch die Ernst-von-Siemens-Musikstiftung, Südwestrundfunk, American Music Center, British Council, PRS Foundation, New York Foundation for the Arts, AHRC, Haupstadtkulturfonds Berlin, allerArt Bludenz, RMIT Gallery, und die London Cultural Olympiad 2012. Aufnahmen seiner Werke sind bei NEOS, NMC, HCR und New Focus Records erhältlich. Als Dirigent trat er mit Ensemble Musikfabrik, ELISION, Ensemble Interface (als IEMA), Schola Heidelberg, International Contemporary Ensemble und dem University of Huddersfield Symphony Orchestra auf. Cassidy wurde 2007 ins Kollegium der University of Huddersfield berufen und arbeitet dort als Professor für Komposition und als Direktor des Zentrums für Forschung an neuer Musik (Centre for Research in New Music, auch CeReNeM). Aaron wird an der ICE Week 2022 als Mentor und Dirigent teilnehmen. Weitere Informationen über Aaron Cassidy können auf seiner Website gefunden werden: http://aaroncassidy.com/

© Amelie Kahn-Ackermann

Ann Cleare is an Irish artist working in the areas of concert music, opera, extended sonic environments and hybrid instrumental design. A recipient of a 2019 Ernst-von-Siemens-Composer-Prize, her work has been commissioned and presented by broadcasters such as the BBC, NPR, ORF, RTÉ, SWR, WDR for festivals such as Wittenertage für Neue Kammermusik, International Music Institute Darmstadt, Huddersfield Contemporary Music Festival, Ultraschall, Rainy Days, Mostly Mozart at Lincoln Centre and the LA Phil’s Noon to Midnight Festival, working with ensembles such as: Argento Chamber Ensemble, ELISION, JACK Quartet, Yarn/Wire, The International Contemporary Ensemble, ensemble mosaik, Musikfabrik, and RTÉ National Symphony Orchestra. Ann studied at University College Cork, IRCAM, and holds a Ph.D. from Harvard University. Her scores are published by Project Schott New York. She is Assistant Professor of Music and Media Technologies at Trinity College Dublin. Further information can be found on her website: https://annclearecomposer.com

Ann Cleare ist eine irische Künstlerin, die in den Bereichen Konzertmusik, Oper, extended sonic environments und dem hybriden Instrumentaldesign tätig ist. Im Jahre 2019 erhielt sie den Ernst-von-Siemens-Composer-Prize. Ihre Arbeit wurde gefördert und veröffentlicht von Medien wie BBC, NPR, ORF, RTÉ, SWR und WDR. Ihre Werke wurden präsentiert auf Festivals wie den Wittenertage für Neue Kammermusik, International Music Institute Darmstadt, Huddersfield Contemporary Music Festival, Ultraschall, Rainy Days, Mostly Mozart im Lincoln Centre, und dem LA Phil’s Noon to Midnight Festival. Cleare arbeitet mit Ensembles wie Argento Chamber Ensemble, ELISION, JACK Quartet, Yarn/Wire, The International Contemporary Ensemble, ensemble mosaik, Musikfabrik und RTÉ National Symphony Orchestra zusammen. Sie studierte am University College Cork, IRCAM, und hat einen PhD an der Harvard University erlangt. Ihre Partituren sind vom Project Schott New York veröffentlicht worden. Sie ist Assistenzprofessorin für Musik und Medientechnologien am Trinity College Dublin. Weitere Informationen über Ann Cleare können auf ihrer Website gefunden werden: https://annclearecomposer.com

© Tina Psoinos

Jason Eckardt is composition faculty at the Graduate Center and Brooklyn College of the City University of New York. He played guitar in jazz and metal bands until, upon first hearing the music of Webern, he immediately devoted himself to composition. Since then, his music has been influenced by his interests in perceptual complexity, the physical and psychological dimensions of performance, political activism, and self-organizing processes in the natural world. He has been recognized through commissions from, among others: Carnegie Hall, the Guggenheim, Rockefeller, Koussevitzky and Fromm Foundations, the Guggenheim Museum, the Deutschen Musikrat and the percussionist Evelyn Glennie. Also active as a promoter of new music, Eckardt co-founded and served as the Executive Director of Ensemble 21, a contemporary music performance group in New York City. Further information can be found on his website: https://www.jasoneckardt.com/

Jason Eckardt ist Teil der Fakultät für Komposition am Graduate Center und Brooklyn College der City University of New York. Er spielte Gitarre in Jazz- und Metalbands bis er sich, nachdem er erstmalig Webern hörte, unmittelbar und vollständig der Komposition widmete. Seitdem wurde seine Musik stark von seinen Interessen an der Komplexität der Wahrnehmung, der physischen und psychischen Dimensionen von Performance, politischem Aktivismus und Selbstorganisationsprozessen der Natur beeinflusst. Er wird wertgeschätzt und gefördert durch die Carnegie Hall, die Guggenheim-, Rockefeller-, Koussevitzky- und Fromm-Stiftung, das Guggenheim Museum, den Deutschen Musikrat und der Percussionistin Evelyn Glennie. Außerdem ist Eckardt aktiv in der Musikvermittlung neuer Musik und hat das Ensemble 21, ein Ensemble zeitgenössischer Musik aus New York, mitgegründet und geleitet. Weitere Informationen über Jason Eckardt können auf seiner Website gefunden werden: https://www.jasoneckardt.com/

4th mentor to be announced